Pivovary Holba, Litovel a Zubr v roce 2022 zvýšily výstav na více než 770 tisíc hektolitrů

Doba čtení:2 minut, 22 sekund

Rok 2022 byl pro Pivovary CZ Group, které sdružují značky Zubr, Holba a Litovel, velmi úspěšný. Potvrzuje to celkový výstav piva a nápojů, který v loňském roce vzrostl o 6 % na celkových 770 818 hl. V roce 2022 vzrostly i celkové tržby Pivovary CZ Group, které dosáhly 1,374 mld. Kč a proti roku 2021 se tak navýšily o 14 %.

„Rok 2022 byl výzvou pro každý pivovar v Česku. Potýkali jsme se s ochlazením ekonomiky, dozvuky covidové pandemie a zejména nárůstem vstupních nákladů a cen energií. Přesto můžeme oznámit, že Pivovary CZ Group loňský rok zvládly velmi dobře a byl pro nás ekonomicky a výrobně úspěšný. Potvrzuje se, že tradiční český způsob vaření piva a důraz na ty nejkvalitnější suroviny přináší úspěch u zákazníků i v současné ekonomicky složitější době. Dokladem toho je i výrazný nárůst prodejů sudového a tankového piva,“ říká Tomáš Konečný, obchodní ředitel společnosti.

V roce 2022 se navýšila celková produkce na 770 818 hl. Pivovarům se podařilo překonat výstav za rok 2021 o 6 % a dokonce o 3 % překonaly výstav z roku 2019, tedy doby před covidovou pandemií. Tržby v roce 2022 dosáhly 1,374 mld Kč a překonaly o přibližně 14 % rok 2021. „Za nárůstem tržeb stojí zejména posílený export, částečná obnova on grastro trhu, prodej prémiového sortimentu a úprava cen v roce 2022. To jsou všechno faktory, které se podílejí na růstu. Velmi potěšující jsou čísla dokládající nárůst tankového piva v hospodách a restauracích, byť objem prodeje v gastro segmentu stále pokulhává za rokem 2019“ říká Tomáš Konečný a doplňuje: “Víme, že Čechům naše pivo chutná a vidíme i částečný návrat zpět k  čepovanému pivu v restauracích.“

I v letošním roce dominoval trend plechovek, které se u pivovarů Holba, Litovel a Zubr zvýšily o 16 %. Sudové pivo zaznamenalo v roce 2022 také velký úspěch s nárůstem o 22 %. Mimořádně potěšující je i nárůst tankového piva (dokonce o 25 % vůči roku 2019), což souvisí se zvyšující se poptávkou zákazníků a větším počtem instalací tanků do hospod a restaurací. „Na pivní kultuře a servisu si dáváme záležet. Naši výčepní procházejí pravidelnými školeními, standardem jsou i stylové sklenice a jiné pivní doplňky, podle kterých každý pozná to „svoje pivo,“ říká Tomáš Konečný.

Pivovary CZ Group (nebo Společnost PCZG) myslí i na ty, kteří si chtějí dát pivní osvěžení bez alkoholu. Ať už se jedná o klasické nealkoholické pivo, nebo o speciální ochucená piva. Pokračuje trend rostoucí obliby ochucených piv, jejichž produkce vloni vzrostla o 23 %. Export dokonce zaznamenal raketový nárůst až o 90 % a v Česku je dokladem oblíbenosti nárůst prodeje ochucených piv o 7,5 %.

Prodej nealkoholického piva zaznamenal rekordní meziroční růst o 65% a dokonce o 10% překonal objem roku 2019. Za tímto nárůstem stojí především Holba Nealko ve všech obalech. 

Social profiles