Televizních reklam, které přežijí více než jednu kampaň, není mnoho. Natož aby se promítaly několik desetiletí. „Tančící sklenička“ Rodinného pivovaru Bernard k těm nadčasovým patří, letos je to rovných 30 let od jejího prvního nasazení. Spot se sloganem Bernard – nebezpečná známost je dál na scéně, na podzim se opět objeví ve vysílání.
Vzniku originální reklamy nepředcházel konkrétní požadavek. Jisté bylo pouze to, že pivovar neměl na výrobu a vysílání mnoho peněz, proto chtěl krátké video, které by se používalo především jako sponzorský vzkaz. „Mívali jsme se dvěma kreativci Lucií Věrčákovou a Miroslavem Bednářem setkání, říkejme jim třeba seance,“ usmívá se při vzpomínce na vznik kultovního spotu spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard. „Bavili jsme se, něco jsme vypili, byla dobrá nálada. S nápadem tančící skleničky přišli oni dva. Líbilo se nám to, bylo to pozitivní, nikomu to nic nenutilo, ale vyvolávalo to úsměv a pozitivní emoce.“
Na výrobě spotu se pak pracovalo dlouhé týdny, roztančit sklenici s pivem bylo složité, filmaři tehdy neměli technologické možnosti, které mají dnes. „Výsledek skvěle podpořila hudba, kterou k reklamě složil Hynek Schneider. Líbila se nám natolik, že jsme ji používali i v rozhlasových spotech, a dokonce v telefonní ústředně pivovaru,“ připomněl Stanislav Bernard.
Kdo to mluví
Dobrou volbou byl i výběr jedinečného hlasu Jany Jelínkové, zpěvačky kapely Sto zvířat, která nezaměnitelným způsobem namluvila slogan. „Dodnes se nás lidé ptají, komu ten hlas patří. Dokonce se doma nebo u piva mezi sebou sází, o koho jde a žádají nás o rozhřešení.“
V roce 2020 prošel spot úpravou, aby kvalitativně vyhověl novým vysílacím standardům, ale na obsahu se nic nezměnilo. „Tančící sklenička se většinou líbí, občas někoho naopak dráždí, ale jen málokoho nezaujme. To platí i po 30 letech,“ uzavírá Stanislav Bernard. Tančící sklenička Bernard se na obrazovky vrátí v polovině října 2024.