Japonská pivovarnická společnost Asahi, známá především díky svému pivu Super Dry, koupila společnost Octopi Brewing, která se zabývá smluvní výrobou a společným balením nápojů a sídlí ve Waunakee ve státě Wisconsin. Akvizice společnosti Asahi se uskutečnila prostřednictvím společnosti Asahi Europe & International, která kromě Super Dry a dalších značek Asahi vyrábí například ikonické značky Pilsner Urquell, Kozel, Grolsch (nizozemská), Peroni Nastro Azzurro (italská) a Fuller’s (anglická).
Společnost Asahi již dříve zveřejnila svůj záměr získat aktiva ve Spojených státech a transakce s Octopi přichází po letech hledání. Přestože je Asahi největší japonskou pivovarnickou společností, její akvizice Octopi zaostává za akvizicemi jejích japonských konkurentů. Společnost Sapporo získala kalifornské pivovary Stone Brewing a Anchor Brewing, a to v roce 2022, respektive 2017, zatímco Kirin získal michiganský pivovar Bell’s Brewery v roce 2022, coloradský New Belgium Brewoing v roce 2019 a 25procentní podíl v newyorském pivovaru Brooklyn Brewing v roce 2016.
„Jsme opravdu nadšeni,“ říká Victoria Segebarthová, výkonná ředitelka společnosti Asahi pro region EMEA a Ameriku. „Dlouhodobou ambicí společnosti Asahi je rozvíjet naše podnikání v Americe a zároveň snižovat dopad na životní prostředí vařením piva na místě.“ dodala Segebarthová.
Zatímco Sapporo a Kirin získaly známé americké značky piva, Asahi se rozhodla získat společnost Octopi, která se zabývá smluvní výrobou piva a nápojů na zakázku pro jiné společnosti. „Octopi nakonec nejlépe odpovídala tomu, čeho chceme dosáhnout,“ řekl Segebarth. „Je to moderní zařízení a má ideální polohu, abychom v něm mohli vařit pivo pro americký i kanadský trh.“ Společnost Asahi oznámila plány na dosažení uhlíkové neutrality v celém svém širším dodavatelském řetězci do roku 2050, takže vaření pivních značek blíže k exportním trhům této ambici napomůže.
Společnost Asahi plánuje investovat do zařízení a začít v Octopi vyrábět piva Asahi Super Dry a Kozel. Pivovar bude i nadále vyrábět produkty, které Octopi v současnosti vyrábí na základě smlouvy. Provoz Octopi bude pokračovat pod současným vedením společnosti Octopi.
„Jednou z velkých výhod této akvizice je možnost růstu,“ řekl Segebarth. Společnost Asahi plánuje urychlit růst svých značek v Americe, včetně nových formátů obalů, a bude mít lepší pozici pro rychlejší reakci na tržní trendy. V budoucnu by mohl být závod Octopi dále rozšířen, aby se v něm mohla vyrábět piva Peroni Nastro Azzurro a Grolsch na vývoz do Kanady, což je další krok k tomu, aby společnost Asahi dosáhla svého cíle uhlíkové neutrality do roku 2050.