Olympijské hry získávají jako globálního sponzora první značku piva – AB InBev Budweiser

Doba čtení:2 minut, 18 sekund
Foto: Anheuser-Busch.com

Mezinárodní olympijský výbor podepsal smlouvu se společností Anheuser-Busch InBev jako s první značkou piva ve čtyřicetileté historii svého sponzorského programu, který organizaci a mezinárodnímu sportu přináší miliardy dolarů.

Dohodu na příští tři letní a zimní olympijské hry oznámil v pátek MOV a AB InBev – belgický pivovarnický gigant, mezi jehož značky patří Budweiser, Corona, Michelob a Modelo. Olympijské hry v Paříži budou zahájeny 26. července a dohoda zahrnuje také zimní hry v roce 2026 v severní Itálii a poté – pravděpodobnou výhru – olympijské hry v Los Angeles v roce 2028.

Corona Cero, bezalkoholová verze značky Corona, která je v pivovarnickém průmyslu na druhém místě v celosvětovém žebříčku nejhodnotnějších piv, bude „globálním pivním sponzorem olympijských her“, uvedli šéfové MOV a AB InBev.

Hodnota dohody nebyla zveřejněna, ačkoli MOV uvedl, že někteří sponzoři platí více než 300 milionů dolarů za účast v programu TOP (The Olympic Partner) na čtyřletý obchodní cyklus.

ABInBev a naše značky podporují sport po celém světě a oslavují příležitosti, které mají lidé k setkávání, protože všichni víme, že pivo a sport jdou fanouškům velmi dobře dohromady,“ řekl v rozhovoru pro agenturu Associated Press generální ředitel AB InBev Michel Doukeris.

Společnost Asahi získala smluvní pivovar, bude v něm vařit Kozla

MOV zahájil program TOP v roce 1985, rok poté, co jeho chabé komerční vyhlídky obnovily hry v Los Angeles, a obvykle se spojil s technologickými a logistickými společnostmi, které mohou pomoci organizátorům her v hostitelských městech. V současné době jsou na seznamu společnosti Deloitte, Intel a Toyota.

Olympijský orgán nikdy nepodepsal smlouvu se značkou piva nebo alkoholu pro svou celosvětovou akci, která je všeobecně považována za vrchol sportovních úspěchů, s rostoucím počtem mladých dospívajících medailistů v nových sportech, jako je skateboarding. Pro místní pořadatele jsou však dohody o prodeji piva běžnou záležitostí. Čínští představitelé například podepsali smlouvu s Budweiserem jako mezinárodním pivem olympijských her v Pekingu v roce 2008.

Dlouholetá partnerství s Coca-Colou a McDonald’s přiměla MOV, jak přiznal v roce 2012 jeho tehdejší předseda Jacques Rogge, k tomu, aby se snažil získat záruky, že tyto společnosti budou více pomáhat v boji proti obezitě nabídkou produktů s nízkým obsahem cukru a tuku. Coca-Cola je stále olympijským sponzorem, ale smlouva s McDonald’s skončila o tři roky dříve, v roce 2017.

MOV sám uvádí, že jeho marketingovým posláním je „nepřijímat komerční spojení s produkty, které mohou být v rozporu s posláním MOV nebo s duchem olympismu nebo mohou být považovány za nevhodné„.

Na tiskové konferenci na otázku, proč ke sponzorské smlouvě došlo právě nyní, Roggeho nástupce ve funkci prezidenta MOV Thomas Bach odpověděl, že se jedná o „dokonalou shodu“, protože mají společné hodnoty, včetně radosti ze sportu a sbližování lidí.

Social profiles