Skip to content
logo bílé pozadí-sm

Primary Menu
  • Ze světa
  • Z domova
  • Názory
  • Pivovary
  • Home
  • 2020
  • Červen
  • 25
  • Našim pivovarům se minulý rok vydařil
  • Z domova

Našim pivovarům se minulý rok vydařil

Výborné výsledky pro rok 2019 oznámily téměř všechny velké české pivovary. Tržby rostly zejména díky exportu a to i přes koronavirovou krizi, která trh s pivem zasáhla velmi tvrdě.
ks 25. 6. 2020 2 min read
Doba čtení:1 minut, 26 sekund
Budějovický Budvar svou produkci vyváží do osmdesáti zemí světa, hlavním odběratelem je Německo, Polsko, Rusko, Velké Británie a Slovensko. Foto: budvar.cz

Výborné výsledky pro rok 2019 oznámily téměř všechny velké české pivovary. Tržby rostly zejména díky exportu a to i přes koronavirovou krizi, která trh s pivem zasáhla velmi tvrdě.

Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj loni meziročně zvýšil zisk o zhruba 300 milionů korun na 4,8 miliardy korun. Společnost loni celkově prodala rekordních 11,7 milionů hektolitrů piva, z toho prodeje v zahraničí činily 4,5 milionů hektolitrů, což bylo nové maximum, napsal server iDNES.cz. Největšími evropskými odběrateli Prazdroje bylo Slovensko, Německo, Polsko a s meziročním růstem 36 procent Maďarsko. Mimo Evropu jsou největšími odběrateli tradičně Rusko, Jižní Korea a Spojené státy americké.

Čtěte také:
Budvar investoval 280 milionů do nových tanků
Pandemie koronaviru přeruší boom minipivovarů

Budějovický Budvar svou produkci vyváží do osmdesáti zemí světa, hlavním odběratelem je Německo, Polsko, Rusko, Velké Británie a Slovensko. Pivovar vyvezl 69 procent produkce a z ní 90 procent tvořil světlý ležák Original, který se v zahraničí prodává pod značkou Czechvar. Export společnosti meziročně vzrostl o 7,4 procenta.  Celkové tržby Budvaru stouply o více než šest procent na rekordních 2,8 miliardy korun a zisk před zdaněním o 11 procent na 364 milionů korun.

Rok 2019 byl úspěšný také pro společnost Heineken. V porovnání s rokem 2018 rostly objemy a celkový výstav všech tří pivovarů patřících u nás pod Heineken se dostal na 2,7 milionů hektolitrů. Krušovice, Zlatopramen Radler 0,0 a Heineken zaznamenal dokonce dvouciferný růst, o který se primárně postaral domácí trh. Nejlepší výsledek zaznamenal Zlatopramen Radler 0,0 s 59 procentním nárůstem prodeje.

Mohlo by vás zajímat:

Continue Reading

Previous: Pivovar Klášter slaví 450 let. Sládci obdarovali milovníky piva i sebe ležákem dle prastaré receptury
Next: Pivní dynastie loni získaly dividendy z AB InBev ve výši 948 milionů dolarů

Související

2 min read
  • Z domova

Velikonoční várka Pilsner Urquell zamířila již počtrnácté do Vatikánu

ks 10. 4. 2025
4 min read
  • Z domova

První Noc pivovarů: sládci z Plzeňského kraje zvou na speciální prohlídky i skvělé pivo

ks 19. 3. 2025
5 min read
  • Z domova

Prazdroj: loni rostl zájem Čechů o ležáky a čepované nealko

ks 11. 3. 2025

možná vám uniklo

Velikonoční várka Plzeň foto Plzeňský prazdroj
2 min read
  • Z domova

Velikonoční várka Pilsner Urquell zamířila již počtrnácté do Vatikánu

ks 10. 4. 2025
Kozel restaurace Foto Plzeňský prazdroj
4 min read
  • Nezařazené

Pivní speciály i netradiční prohlídky. Sládci se připravují na první Noc pivovarů

ks 2. 4. 2025
Pivovar Elektrárna Foto svencom.cz
4 min read
  • Z domova

První Noc pivovarů: sládci z Plzeňského kraje zvou na speciální prohlídky i skvělé pivo

ks 19. 3. 2025
pípa foto prazdroj
5 min read
  • Z domova

Prazdroj: loni rostl zájem Čechů o ležáky a čepované nealko

ks 11. 3. 2025
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.