Našim pivovarům se minulý rok vydařil

Doba čtení:1 minut, 26 sekund
Budějovický Budvar svou produkci vyváží do osmdesáti zemí světa, hlavním odběratelem je Německo, Polsko, Rusko, Velké Británie a Slovensko. Foto: budvar.cz

Výborné výsledky pro rok 2019 oznámily téměř všechny velké české pivovary. Tržby rostly zejména díky exportu a to i přes koronavirovou krizi, která trh s pivem zasáhla velmi tvrdě.

Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj loni meziročně zvýšil zisk o zhruba 300 milionů korun na 4,8 miliardy korun. Společnost loni celkově prodala rekordních 11,7 milionů hektolitrů piva, z toho prodeje v zahraničí činily 4,5 milionů hektolitrů, což bylo nové maximum, napsal server iDNES.cz. Největšími evropskými odběrateli Prazdroje bylo Slovensko, Německo, Polsko a s meziročním růstem 36 procent Maďarsko. Mimo Evropu jsou největšími odběrateli tradičně Rusko, Jižní Korea a Spojené státy americké.

Čtěte také:
Budvar investoval 280 milionů do nových tanků
Pandemie koronaviru přeruší boom minipivovarů

Budějovický Budvar svou produkci vyváží do osmdesáti zemí světa, hlavním odběratelem je Německo, Polsko, Rusko, Velké Británie a Slovensko. Pivovar vyvezl 69 procent produkce a z ní 90 procent tvořil světlý ležák Original, který se v zahraničí prodává pod značkou Czechvar. Export společnosti meziročně vzrostl o 7,4 procenta.  Celkové tržby Budvaru stouply o více než šest procent na rekordních 2,8 miliardy korun a zisk před zdaněním o 11 procent na 364 milionů korun.

Rok 2019 byl úspěšný také pro společnost Heineken. V porovnání s rokem 2018 rostly objemy a celkový výstav všech tří pivovarů patřících u nás pod Heineken se dostal na 2,7 milionů hektolitrů. Krušovice, Zlatopramen Radler 0,0 a Heineken zaznamenal dokonce dvouciferný růst, o který se primárně postaral domácí trh. Nejlepší výsledek zaznamenal Zlatopramen Radler 0,0 s 59 procentním nárůstem prodeje.

Social profiles