Ekonomické výsledky Budvaru za rok 2021

Doba čtení:1 minut, 56 sekund

Budějovický Budvar v roce 2021 meziročně zvýšil svůj zisk před zdaněním o 13,61 % na celkovou hodnotu 422,5 mil. Kč. Dosáhl tak nejlepšího výsledku za posledních dvacet let.

Budvar tak má za sebou další úspěšný rok. Celkový výstav i navzdory loni trvající pandemii meziročně zvýšil o 4,56 % a může se těšit z celkového objemu 1,809 mil. uvařených hektolitrů. Tržby pivovaru v roce 2021 překročily hranici 3 mld. Kč a dosáhly 3,115 mld. Kč.  

Jsem rád, že nerosteme pouze v objemech, ale ještě rychleji v tržbách a nejrychleji v zisku, a že se nám daří pokračovat v naplňováni naší strategie,“ uvedl k výsledkům Petr Dvořák, ředitel Budějovického Budvaru. „Sázíme na kvalitu a prodáváme produkty z dražšího prémiového portfolia. Zároveň nacházíme efektivitu a provozní úspory uvnitř firmy,“ dodává.

Velkou zásluhu na dosažení rekordních cifer si připsaly především exportní trhy Budějovického Budvaru. Pivovar minulý rok exportoval do více než 70 zemí světa pivo o celkovém objemu 1 328 824 hektolitrů, kdy hovoříme o meziročním nárůstu 11,3 %.  Nejvýznamnějšími exportními trhy byly již tradičně Německo, Polsko či Spojené Království. Vyhlídky do roku 2022 jsou vzhledem ke ztrátě ruského trhu citelně horší.

Budvar získal jako první v České republice ocenění Lean&Green Award

Už nyní je zřejmé, že očekáváme velmi náročný rok. Musíme se vypořádat s výpadkem dodávek na ruský trh a současně s enormním nárůstem nákladů za veškeré klíčové vstupy. Jenom navýšení nákladů činí v celoročním odhadu téměř 200 mil. korun. Zopakování rekordních výsledků z loňského roku bych letos spíše neočekával,“ uvedl Petr Dvořák.

Budvar i v minulém roce pokračoval v realizaci rozvojového plánu, který byl zahájen roku 2015 a reinvestoval do svého rozvoje. Na investice v roce 2021 vynaložil celkem 347 mil. Kč. Areál pivovaru se tak rozrostl o novou plechovkovou linku se skladovou kapacitou 40 000 plechovek za hodinu a rovněž byla dokončena přístavba nových CK tanků.

Dobré obchodní výsledky Budějovickému Budvaru rovněž poskytly prostor naplňovat misi, kterou si stanovil, a tedy pomáhat poctivému českému pivovarnictví a podporoval ty, které baví pivo stejně jako národní pivovar. Ve spolupráci s minipivovary Obora, CLOCK, Nachmelená opice a Axiom uvařil Budvar čtyři limitované edice. Doposud národní pivovar navázal spolupráci téměř s 30 minipivovary.

Previous post Hospodám po covidu klesla návštěvnost
Next post Zlaté srdce pro zachránce života
Social profiles