Dixie Beer, regionálně ikonická značka piva založená v New Orleans před více než 110 lety, bude mít nový název. V prohlášení zveřejněném v pátek majitelka Gayle Bensonová uvedla, že ve světle „kritických rozhovorů o rasismu a systémových sociálních otázkách“, které se odehrávají v zemi, „považujeme za nutné se zamyslet nad tím, jakou roli může náš pivovar hrát při vytváření našeho domova.“
Bensonová uvedla, že společnost bude vybírat název na základě nápadů od svých věrných zákazníků. Nový název pro pivovar a jeho produkty, tak budou údajně lépe reprezentovat americkou kulturu.
Čtěte také:
Fotbal, caipirinha a pivo. To je Brazílie
Un-beer-lievable! Americký ležák prodává balení s 99 plechovkami za 250 dolarů
Gayle a Tom Bensonovi koupili společnost v roce 2017. Rok poté Tom zemřel a Gayle převzala chod celé společnosti Dixie. Součástí firmy jsou také franšízy Saints a Pelicans.
Pivovar byl založen v roce 1907. Jako jediný přežil prohibici mezi lety 1919 a 1933. Výroba se zastavila teprve v roce 2005 kdy udeřil hurikán Katrina a zaplavil pivovar, přičemž výrobu nakonec zvedli další pivovary. Poté, co Dixie Bensonovi v roce 2017 koupili, odhalili své plány na rozvoj pivovaru, do kterých investovali téměř 30 milionů dolarů.
Dixie je slangový výraz pro jižní část Spojených států, které byly kdysi rozděleny na severní a jižní čast Mason-Dixonovou linií. Píseň se stejným názvem se stala neoficiální hymnou pro Konfederaci během občanské války.
Dixie Beer je zatím poslední z řady značek oznamujících změnu názvu v důsledku protestů Black Lives Matter a širší celospolečenské debatě o rasové rovnosti a historických kořenech rasismu, které se odehrály ve Spojených státech.
Uvidíme, zda tato nová vlna vyrovnávání se s minulostí jednou nesmete i naše černé a řezané pivo.