Pivovary Staropramen loni prodaly 3,19 milionu hektolitrů piva

Doba čtení:1 minut, 11 sekund
Staropramen je v současné době druhý největší producent piva v České republice. Foto: staropramen.cz

Pivovary Staropramen prodaly v roce 2020 na tuzemském trhu a v zahraničí dohromady 3,19 milionu hektolitrů piva. Na výsledku se podepsala především pandemie covid-19 a s ní spojené opakované uzavření hospod a restaurací. V prodejním kanálu on-trade zaznamenaly Pivovary Staropramen pokles o 37 %.

Meziročně nižší prodeje společnosti Pivovary Staropramen zmírnil 8% růst objemu v maloobchodě. „Příčina loňských výsledků je zřejmá. Prodeje z hospod a restaurací, které významnou část roku fungovaly pouze v omezeném režimu, se částečně přesunuly do obchodů, avšak maloobchodní prodeje tento výpadek zdaleka nedokázaly kompenzovat,“ říká Silvia Miklósová, finanční ředitelka společnosti Pivovary Staropramen. Zatímco na exportních trzích se značce Staropramen dařilo, licenční výroba v zahraničí zaznamenala v důsledku pandemie značný pokles.

I přes nepříznivé podmínky nemusela společnost v loňském roce v souvislosti s pandemií přistoupit ke snižování mezd ani počtu zaměstnanců. Navíc investovala desítky milionů korun do podpory gastronomie. „I když v souvislosti s pandemií zůstávají provozovny i nadále uzavřeny, snažíme se hledět dopředu a připravovat aktivity na další sezonu. Připojili jsme se také k aktivitě Českého svazu pivovarů a sladoven Bezpečná restaurace, která poukazuje na to, že návštěva gastronomických zařízení může být bezpečná, pokud provozovna dodržuje určitá pravidla,“ dodává Silvia Miklósová.

Social profiles
  • Nefiltrované, svrchně kvašené pivo Aprílový Ale je dubnovou novinkou z programu Sládkův Tip, v rámci kterého pivovary Zubr, Holba a Litovel uvádí na trh v průběhu roku limitované edice piv, uvařených ke speciálním příležitostem.

  • První místo v potravinářském odvětví, čtvrté místo v celkovém pořadí, jediný pivovar mezi oceněnými. Rodinný pivovar Bernard zaznamenal velký úspěch v Czech Top 100, prestižním žebříčku nejvýznamnějších firem České republiky.

  • Stejně jako zelená pro mnoho z nás symbolizuje jaro, pojí se s jeho příchodem i oblíbený jedenáctistupňový ležák Zelený Patrik ze speciálního programu Sládkův Tip, který je společným projektem sládků z pivovarů Holba, Litovel a Zubr.

  • Hledáte zpestření ponurých zimních dnů? Máme pro vás řešení! Na čepu vybraných restaurací a pivnic se právě v těchto dnech objevil nový Kávový Hromničák 11 z programu Sládkův Tip, který společně připravují sládci z pivovarů Litovel, Holba a Zubr.