Kam míří největší pivovarnická skupina na světě?

Doba čtení:2 minut, 3 sekund
Akcie AB InBev za posledních pět let klesly na polovinu kvůli zpomalujícímu růstu, vysokému zadlužení a snížení dividend. Foto: Anheuser-Busch.com

Anheuser-Busch je největší výrobce piva na světě. Po celém světě prodává 630 značek piva, včetně Budweiser, Michelob, Stella Artois, Cass, Corona a Hoegaarden. Vlastní také oblíbené značky piv jako je Karbach, Goose Island, Blue Point, Elysian nebo Golden Road.

AB InBev vznikl sloučením americké společnosti Anheuser-Busch, belgického Interbrew, brazilského AmBev a britské SABMiller, který následně prodal své značky Miller společnosti Molson Coors.

Díky masivnímu portfoliu značek piva patřících pod AB InBev se investice do jejich akcií zdánlivě stala investicí vhodnou pouze pro konzervativní investory. AB InBev od roku 2018 významně snížil své pololetní dividendy, což vyvolalo obavy z jejího dlouhodobého růstu. Hlavní strategií AB InBev je „prémizovat“ své značky a prodávat je tak za vyšší ceny, aby se vykompenzovaly pomalejší objemy objednávek. Proto v roce 2019 obrat vzrostl o 1,1%, ale tržby na hektolitr vzrostly o 3,1% a celkově zvýšil své celkové příjmy o 4,3%.

Čtěte také:
Jaká piva se vaří na Hawaii?
Tröegs opět uvařil oblíbený Nimble Giant

Mezi nejlepší značky v průběhu celého roku patřil Budweiser, který generoval růst výnosů mimo USA o 3,3% a to díky větší poptávce v Brazílii, Indii a Evropě. Stella Artois generovala celosvětově růst o 6,5%, Corona pokračovala v expanzi s nárůstem o 21% mimo Mexiko.

Tento růst vypadá jako stabilní, ale upravená EBITDA marže AB InBev se v loňském roce snížila na 40,3%. Pokles šel na vrub nejvyššímu ročnímu nárůstu nákladů na komodity a transakční měny za posledních deset let.

AB InBev částečně zmírnil tuto ránu tím, že loni v září uvedl akcie Budweiser APAC na burze v Hongkongu a díky odprodeji svých australských operací. Pro letošní rok analytici předpokládají pokles výnosů o 15% (hlavně kvůli odprodejům) a počítají s 57% poklesem vykázaných zisků. Očekává se však, že v roce 2021 tržby vzrostou o 9%.

Dokud budou však lidé pít pivo zůstane společnost AB InBev solidní dlouhodobou investicí. I kdyby mileniálové začali získávat větší chuť na tvrdý alkohol, nebude to znamenat rychlé opuštění předních značek piva jako je Budweiser, Corona nebo Stella Artois.

Akcie AB InBev za posledních pět let klesly na polovinu kvůli zpomalujícímu růstu, vysokému zadlužení a snížení dividend. V průběhu příštích pěti let se však očekává stabilizace a akcie Anheuser-Busch by dnes mohly být velmi zajímavou investicí.

Social profiles