Pražský Staropramen zvýšil tržby o 3,4 procenta

Doba čtení:1 minut, 9 sekund
Staropramen je v současné době druhý největší producent piva v České republice. Foto: staropramen.cz

Pivovar Staropramen minulý rok dokázal zvýšit celkové tržby o 3,4 procenta, což znamenalo 3,2 milionu hektolitrů. Export do zahraničí překonal poprvé v hitorii pivovaru dva miliony hektolitrů. Největším zahraničním odběratelem je Slovensko, kde prodej při porovnání s minulým rokem vzrostl o 9,4 procenta.

Tržby v ČR meziročně stouply o 3,2 procenta a na Slovensku o 14,1 procenta, uvedla firma bez údajů v korunách. Letos kvůli koronaviru společnost očekává pokles. Vyplývá to z středeční tiskové zprávy Pivovarů Staropramen, uvedl server prazsky.denik.cz.

Čtěte také:
Hospodu U Muchů zachránila obec Dolní Město
Černý ležák Bernard 12% získal zlatou medaili z Pivexu 2020

Pivo Staropramen se minulý rok dodávalo do 35 zemí světa. Do zahraničí bylododáno více než 2,12 milionu hektolitrů piva značky Staropramen. Licenční výroba firmě loni vzrostla o 19 procent. Největším licenčním trhem je Ukrajina, kde meziročně prodeje vzrostly o devět procent. Významný podíl si drží podle Havlena také Rusko. Pozici firma loni posílila ve Velké Británii, Švédsku, Německu, Maďarsku, Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku a Srbsku.

První várka piva se ve Smíchovském pivovaru uvařila 1. května 1871, současný název Staropramen byl tehdejší valnou hromadou pivovaru odhlasován v roce 1913. V současné době je pivovar druhým největším producentem piva v České republice.

Social profiles