Anheuser-Bush je pod tlakem náboženské koalice kvůli pivu Brahma

Doba čtení:1 minut, 14 sekund
V roce 1914 pivovar Brahma vyrobil své první sladové pivo. Foto: wikipedia.org Almanaque Lusofonista.

Koalice tvořená mixem náboženských organizací naléhá na největšího producenta piva na světě na světě Anheuser-Bush, aby odstranil jméno hinduistického boha Brahmy z etikety populárního brazilského piva, jehož vznik se datuje do konce 19. století.

Nastal správný čas na nápravu staré nespravedlnosti – trivializaci víry našich hinduistických bratrů a sester trvající 132 let,“ řekl mluvčí náboženské koalice Rajan Zed. Do koalice náboženských organizací patří představitelé křesťanských, židovských, buddhistických, hinduistických a džinismuských náboženství. Brahma je bůh stvoření v hinduismu a je stále vysoce uctívanou postavou, napsal server msn.com.

Čtěte také:
Více než sto let starý pivovar Dixie změní název
Stane se Oktoberfest minulostí?

Pivo Brahma bylo poprvé uvařeno v roce 1888 pivovarem Companhia Cervejaria Brahma v Brazílii. V roce 1914 pivovar Brahma vyrobil své první sladové pivo. Poté začala expanze do zahraničí. Následně společnost koupila licenci na distribuci značky Germania, která byla později známá jako Guanabara, a byla jednou z prvních brazilských značek piva.

Pivovar nyní vlastní Anheuser-Busch InBev a je tak součástí pivní rodiny čítající více než 500 značek jako jsou například Budweiser, Bud Light, Corona nebo Stella Artois.

Lucas Rossi, vedoucí komunikace dceřiné společnosti Anheuser-Busch InBev Latin America, však vysvětlil, že pivo bylo pojmenováno po Josephovi Bramahovi a to jako pocta, neboť tento angličan vynalezl ventil vývěvy (narážeč). Jeho příjmení však bylo upraveno, aby jeho výslovnost v portugalštině zněla lépe.

Social profiles