V Thajsku je zveřejnění selfie s pivem potenciálním zločinem

Doba čtení:1 minut, 30 sekund
Thajsko je jednou z nejnavštěvovanějších zemí v Asii. Foto: pixabay.com

V Thajsku je podle sporadicky vynucovaného zákona riskantní říkat cokoli lichotivého o alkoholu na sociálních sítích. Selfie nesmí zobrazovat zvednutou láhev bourbonu a váš usměv, nebo třeba půllitr s logem Heineken spolu s vaším rozesmátým obličejem. To vše totiž vede dle úřadů k velmi vágnímu zločinu: „Povzbuzování lidí k pití“.

Pro mnoho lidí po celém světě slovo „Thajsko“ vyvolává představu ráje, kde si můžete dát koktejl či plechovku vychlazeného piva přímo na pláži.

Čtěte také:
Německý Radeberger má novou basu na pivo
Jaká piva si můžete dát během dovolené na Havaji?

Jen málo turistů si však uvědomuje, že ve vládě existuje silná skupina, která se snaží eliminovat pro ně chuligánskou zábavu turistů.

Tato frakce v poslední době zaznamenala zásadní vítězství a to díky pandemii coronaviru. Thajsko se totiž nedávno připojilo k Jižní Africe, částem Grónska a Indie a dočasně zakázalo alkohol. Zákaz byl vysvětlen veřejným zájmem na zdraví obyvatlestva.

V Thajsku, počínaje dubnem, byly zavřeny bary a z řetězce krámků 7-Eleven (něco jako naše Žabka) byl stažen veškerý alkohol. Teenageři přistižení při pití alkoholu u silnice byli pokutováni. Zákaz trval pouze tři týdny, i když konzervativci tlačili na dobu delší než 50 dní. (Celkový zákaz byl již nyní zrušen, bary a noční kluby však musí zůstat zavřené.)

Při prvním přestupku kvůli pití alkoholu je obvykle uložena pokuta ve výši 1600 $. Při opakovaném přistižení může pachatel čelit již pokutě do výši 15 000 dolarů, nebo dokonce jednoho roku vězení.

Thajsko je jednou z nejnavštěvovanějších zemí v Asii a každý den (alespoň před pandemií) nespočetné množství turistů  zveřejňovalo selfie s alkoholem v ruce, aniž by tušili, že porušují zákon.

Jak se bude zákon využívat při obnoveném masovém turismu je zatím nejasné.

Social profiles
  • Nefiltrované, svrchně kvašené pivo Aprílový Ale je dubnovou novinkou z programu Sládkův Tip, v rámci kterého pivovary Zubr, Holba a Litovel uvádí na trh v průběhu roku limitované edice piv, uvařených ke speciálním příležitostem.

  • První místo v potravinářském odvětví, čtvrté místo v celkovém pořadí, jediný pivovar mezi oceněnými. Rodinný pivovar Bernard zaznamenal velký úspěch v Czech Top 100, prestižním žebříčku nejvýznamnějších firem České republiky.

  • Stejně jako zelená pro mnoho z nás symbolizuje jaro, pojí se s jeho příchodem i oblíbený jedenáctistupňový ležák Zelený Patrik ze speciálního programu Sládkův Tip, který je společným projektem sládků z pivovarů Holba, Litovel a Zubr.

  • Hledáte zpestření ponurých zimních dnů? Máme pro vás řešení! Na čepu vybraných restaurací a pivnic se právě v těchto dnech objevil nový Kávový Hromničák 11 z programu Sládkův Tip, který společně připravují sládci z pivovarů Litovel, Holba a Zubr.